Le Blog de Pouf

Un blog à base de boulettes de viande et de volvo break


Voyage voyage

Publié par Pouf sur 8 Septembre 2016, 13:43pm

Hej min fabulösa blogg !

I juli har jag åkta tillbaka Frankrike. Resan tog bara 16 timmar istället 6. Varför, undrar du ? Ah... du vet, varför inte...

Planen var ändå enkel. Jag måste åka från Eskilstuna mot Arlanda flyggplats sedan flygga direkt från Arlanda mot Bordeaux och väl fylla mig själv med vin och en fantastisk mat med min familj. Resan skulle borja kl:14.00 och sluta kl:20.00. Planen var så lätt ! Så perfekt ! Haha, skrattar med mig min blogg för jag var så naiv.

Allt började på Eskilstunas tågstation kl:14.00. För att åka till Arlanda måste jag ta två tåg och byta i Sala. Tyvärr, det första tåget kom fram 20 minuter för sent i Eskilstuna och det var säkert att jag skulle missa mitt andra tåget mot Arlanda. Jag var inte den enda att åka till Arlanda och trots vår många klagomål till tågsstyrenhet bestämt SJ att göra ingenting. Faktiskt, måste SJ hjälpa oss bara om de är 2 timmar för sent. Iallafall väntade det andra tåget inte oss i Sala och vi blev strandsatta i den minsta staden i hela världen utan varje lösning från SJ.

Det första tåget mot Stockholm var kl:17.00 och min flygg var kl:17.15. Jag kunde inte vänta och sprang utan Sala tågstation. Jag var nu i mitten av ingenstans och jag såg på avstånd en taxi.

Pour être informé des derniers articles, inscrivez vous :
Commenter cet article

Nous sommes sociaux !